طراحی سایت با استفاده از وردپرس در 10 مرحله

طراحی سایت با وردپرس
4.8/5 - (5 امتیاز)

طراحی سایت با وردپرس شاید بنظر مشکل بیاید، ولی یکی از بهترین ویژگی هایی که وردپرس دارد این است که کاربرپسند و استفاده از ان آسان است. تقریبا هرکسی که اطلاعاتی درمورد طراحی سایت داشته باشد می تواند آن را انجام دهد.

ناگفته نماند که راه اندازی سایت با وردپرس پیچیده نیست ولی مهم است که بدانید هرچیزی را در کجای سایت قرار دهید و چگونه برای شما کار می کند.

مواردی که در این مقاله در رابطه با طراحی سایت با وردپرس یاد می گیرید شامل:

وب سایت وردپرسی چیست؟

چرا وردپرس را برای ساخت سایت انتخاب می کنیم؟

چگونه یک وب سایت وردپرس بسازیم؟

WordPress.com در برابر WordPress.org.

قیمت طراحی سایت با وردپرس

وب سایت وردپرس چیست؟

وردپرس یک CMS (سیستم مدیریت محتوا) رایگان و منبع باز است که به زبان PHP نوشته شده و با پایگاه داده MySQL/MariaDB جفت شده است. به زبان ساده، وردپرس یک پلت فرم رایگان و باز، ساخت وب سایت است که در آن می توانید وب سایت های ساده و آسانی را برای کسب و کار و وبلاگ خود ایجاد کنید.

ویژگی‌های زیادی در وردپرس وجود دارد، از جمله قالب‌هایی که می‌توانید اطلاعات خود را وارد کنید و یک وب‌سایت ایجاد کنید، افزونه‌ها، تم‌های مختلف و موارد دیگر.

راه های دیگری برای طراحی وب سایت وجود دارد، اما وردپرس همیشه محبوب ترین و پرکاربردترین پلت فرم منبع باز برای ایجاد وب سایت ها بوده است. تعجب می کنید که چرا بسیاری از مردم وردپرس را به هر پلتفرم دیگری ترجیح می دهند؟

طراحی سایت با وردپرس

چرا وردپرس را برای ساخت وب سایت انتخاب کنیم؟

اگرچه وردپرس ابتدا به عنوان یک پلتفرم برای وبلاگ نویسی و انتشارات مرتبط طراحی شد، اما اکنون پلتفرمی است که یک سوم کل سایت های اینترنتی بر روی آن بنا شده اند. این به لطف مزایای بسیاری است که وردپرس برای صاحبان وب سایت دارد، مانند:

انعطاف پذیری و سازگاری

تقریباً می توانید هر کاری را در وردپرس انجام دهید، از مشاغل کوچک گرفته تا فروشگاه های تجارت الکترونیک. هر کاری که انتخاب کنید، وردپرس با آن سازگار خواهد بود.

کاربر پسند

یک سایت وردپرسی می‌تواند در عرض چند دقیقه راه‌اندازی شود، حتی اگر تخصص فنی نداشته باشید. تنها چیزی که نیاز دارید یک نام دامنه و یک فضای میزبانی (هاست) وب است.

بیشتر بخوانید »» هاست مناسب برای سئو

تم ها و پلاگین ها

در حالی که تم های وردپرس طیف گسترده ای از انتخاب ها را در ظاهر و عملکرد سایت شما ارائه می دهند، افزونه ها عملکردهای تخصصی هستند که نیازهای خاص وب سایت شما را برآورده می کنند، مانند سبد خرید، فرم های تماس، گالری ها و موارد دیگر.

رتبه بالا

از آنجایی که سایت های وردپرسی از نظر تعداد نصب بسیار عالی هستند و به طور منظم به روز می شود، شامل افزونه ها و ابزارهای مختلفی است که کمک می کند محتوای برنامه ریزی شده و بهینه سازی شده ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید »» محتوا چیست؟

بیشتر بخوانید »» چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم؟

جدای از این مزایا، مردم دلایل بیشتری برای انتخاب وردپرس دارند، از جمله این واقعیت که این سایت‌ها سازگار با تلفن همراه هستند، وبلاگ داخلی دارند و خدمات عالی به مشتریان ارائه می‌دهند.

اکنون که با مزایای یک وب سایت وردپرس آشنا شدید، همچنین باید بدانید که WordPress.com را با WordPress.org اشتباه نگیرید – هر دو متفاوت هستند. در ادامه همراه ما باشید.

سازگار با سئو

همانطور که می دانید این روزها بهینه سازی سایت بسیار مهم است و برای اینکه در صفحه اول گوگل قرار بگیرید باید از الگوریتم های گوگل پیروی نمایید. وردپرس یک قالب بسیار خوب است که با الگوریتم های گوگل سازگار می باشد.

WordPress.org یا WordPress.co؟

طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس مردم اغلب به اشتباه معتقدند که .org و .com همان وردپرس هستند.

WordPress.org زمانی است که سایت خود را روی وردپرس میزبانی می کنید، به این معنی که آزادی کاملی در تغییر و سفارشی سازی طراحی وب دارید، اگر با نحوه کار وردپرس آشنایی دارید توصیه می شود. هنگام میزبانی سایت خود می توانید سفارشی ترین سازنده وب سایت را دریافت کنید.

از طرف دیگر WordPress.com زمانی است که WordPress.com از وب سایت شما، از جمله میزبانی، مراقبت می کند. به این ترتیب آزادی کمتری در طراحی وب خود خواهید داشت. با این حال، آسان تر و ساده تر است، اگر تازه کار هستید توصیه می شود.

اکنون که با پیشینه وردپرس آشنا شدید و ساختن وب سایت برای شما چقدر آسان است، در ادامه نحوه ساخت یک وب سایت وردپرسی را برایتان اورده ایم.

چگونه طراحی وب سایت با وردپرس را انجام دهیم؟

ده مرحله آسان برای شروع کار در وردپرس وجود دارد. به سادگی این موارد را دنبال کنید، و در کمترین سایتتان را راه اندازی کنید.

مرحله 1: سایت خود را تعریف کنید.

قبل از انجام هر کاری در مورد وردپرس، باید جایگاه خود را انتخاب کنید. تلاش برای ایجاد یک وب سایت وردپرس در مورد کاری که 10000 بار انجام شده است، سودمند نخواهد بود.

این بدان معنی است که وب سایتی که دارای رقبای زیاد باشد، کار سخت تری برای موفق شدن در پیش دارد.

مطمئن شوید که موضوعی را انتخاب کرده‌اید که واقعاً به آن علاقه دارید تا به‌روزرسانی سایت‌تان از لحاظ محتوایی تا چند ماه بعد کار سختی نباشد.

مرحله 2: نام دامنه را انتخاب کنید.

نام دامنه شما باید مستقیماً به جایگاهی که در مرحله 1 انتخاب کرده اید مربوط باشد، و باید نامی باشد که به خاطر سپردن آن برای کاربران آسان باشد که هرگز آن را فراموش نکنند. انجام برخی تحقیقات کلمات کلیدی نیز می تواند مفید باشد.

بیشتر بخوانید »» قدرت دامنه سایت

مرحله 3: میزبانی وب را انتخاب کنید.

قدم بعدی شما این است که یک میزبان وب قابل اعتماد برای مدیریت سایت خود پیدا کنید.

هاست اشتراکی

هاست اشتراکی ابتدایی ترین نوع میزبانی وب است. مانند اجاره خانه با یک یا چند هم اتاقی است. در مورد میزبانی وب، تعداد اشتراک‌گذاران به چند هزار نفر می‌رسد. هنگامی که هاست اشتراکی خریداری می کنید، دامنه کسب و کار شما روی سرور و تمام وب سایت هایی که میزبانی مشابه شما را به اشتراک گذاشته اند قرار می گیرد.

مهمترین مزیت هاست اشتراکی هزینه است. از آنجایی که همان سرویس میزبانی وب به هزاران طرف ارائه می شود، هزینه سرور تقسیم می شود و ارائه دهندگان خدمات می توانند نرخ های بسیار مقرون به صرفه ای ارائه دهند. ثانیا، میزبانی مشترک بسیار آسان و ساده است، بهترین برای مبتدیان.

در حالی که میزبانی مشترک خوب است، گاهی اوقات می تواند اثر همسایه بد داشته باشد و باعث کندی سرعت یا خرابی شود.  یکی دیگر از اشکالات این است که شما نمی توانید محیط وب خود را سفارشی کنید، که بر سایر وب سایت ها تأثیر می گذارد. به طور کلی، میزبانی مشترک خوب است.

میزبانی VPS

در حالی که هاست اشتراکی مانند اجاره یک آپارتمان با هم اتاقی ها است، میزبانی VPS بیشتر شبیه اجاره یک واحد در یک ساختمان آپارتمانی است.

میزبانی VPS به دلیل مزایای متعددی که دارد، از جمله قابلیت اطمینان، تخصیص بهتر و یکنواخت منابع، انعطاف پذیری و توانایی افزایش تعداد منابع در دسترس شما، بسیار مطلوب تر از هاست اشتراکی است.

همانطور که گفته شد، میزبانی VPS می تواند بسیار گرانتر از میزبانی مشترک باشد، البته  بستگی به ارائه دهنده میزبانی وب دارد.

هاست اختصاصی

هاست اختصاصی معمولا توسط شرکت های بزرگ با چندین وب سایت انتخاب می شود. در هاست اختصاصی شما سرور مجزا دارید و از تمام مزایای آن بهره مند می شوید. هیچ همسایه بد و هیچ خطر امنیتی وجود ندارد و آزادی کامل سفارشی سازی وجود دارد.

اگر در این کار تازه کار هستید، میزبانی اختصاصی برای شما مناسب نیست، یک جهش عظیم در قیمت و مسائل فنی وجود دارد که ارزش آن را ندارد مگر اینکه دانش قابل توجهی داشته باشید. ثانیا یک خرابی امنیتی جزئی در سرور شما می‌تواند به کل سرور، از جمله تمام وب‌سایت و اطلاعات شما آسیب برساند.

به غیر از این سه نوع میزبانی اصلی، موارد دیگری نیز وجود دارد، از جمله میزبانی ابری، میزبانی نمایندگی فروش و میزبانی سلف سرویس. یک نکته: اگر یک وب سایت از ابتدا برای کسب و کار جدید خود ایجاد می کنید، باید از هاست اشتراکی استفاده کنید و از آنجا شروع کنید.

مرحله 4: وردپرس را نصب کنید.

با تمام نکاتی که گفتیم و رعایت کردید هنگامی که میزبان وب و نام دامنه خود را پیدا کردید، زمان نصب وردپرس و راه اندازی است.

مرحله 5: قالب وردپرس خود را انتخاب کنید.

هزاران هزار تم در وردپرس وجود دارد از کاملا رایگان تا قیمت های بالا.هنگامی که یک تم را انتخاب می کنید توجه داشته باشید با موضوع سایت همخوانی داشته باشد، همچنین به ارتباط آن با چیدمان و محتوایی که می خواهید انتشار کنید، توجه نمائید.

زمانی که میخواهید تم وردپرس را انتخاب کنید، گزینه های بسیار زیادی از تجارت، خدمات، زیبایی، مد، عکاسی، اموزش، غذا و غیره را میبینید.

مرحله 6: افزونه های وردپرس را نصب کنید.

افزونه وردپرس برنامه ای است که به زبان برنامه نویسی php نوشته شده است که ویژگی ها و امکانات زیادی را به وردپرس اضافه می کند.

افزونه های وردپرس سفارشی سازی و انعطاف پذیری زیادی را برای سایت وردپرس شما و همچنین ویژگی ها و ابزارهای ارزشمندی را برای بازدیدکنندگان شما فراهم می کنند.

ممکن است با بسیاری از افزونه ها شروع نکنید، اما هر چه مدت طولانی تری از وردپرس استفاده کنید، مزایای بیشتری برای سایت خود خواهید یافت. برخی از افزونه هایی که بیشتر نصب می شود عبارتند از JetPack و Yoast SEO  .

مرحله 7: صفحات مدیریتی خود را تکمیل کنید.

صفحات مهم شامل صفحه تماس شما، صفحه درباره، حریم خصوصی و صفحه سلب مسئولیت است. قبل از اینکه روی افزودن محتوا به سایت خود تمرکز کنید، این موارد را از سر راه خود بردارید. در نهایت، اضافه کردن آنها در حال حاضر راحت تر است .

مرحله 8: سایت وردپرس خود را منتشر کنید.

بعد از اینکه صفحات مهم اداری را منتشر کردید، وقت آن است که شروع به اضافه کردن محتوای جالب کنید. هر جایگاهی که دارید، می‌خواهید مطمئن شوید که محتوای باکیفیت زیادی برای خوانندگان خود قرار می‌دهید. صفحات خود را از نظر بصری غنی کنید و علاوه بر آن، اضافه کردن منظم محتوای جدید را در اولویت قرار دهید. اگر وبلاگ نویسی می کنید، حداقل یک تصویر به هر پست اضافه کنید. این نه تنها چیزی برای به اشتراک گذاشتن در رسانه های اجتماعی به خوانندگان شما می دهد، بلکه محتوای شما را جذاب تر می کند. چه تصمیم به اضافه کردن محتوا به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه داشته باشید، ایجاد یک تقویم محتوا به شما کمک می کند تا در مسیر درست قرار بگیرید.

مرحله 9: بازاریابی را فراموش نکنید!

بازاریابی سایت جدید شما یک تلاش دوجانبه است. اول، سئو (بهینه سازی موتور جستجو): مطمئن شوید که صفحات شما دارای کلمات کلیدی مرتبط در عنوان، توضیحات و متن هستند. دوم، زمانی را برای تبلیغ سایت خود به هر شکل ممکن اختصاص دهید. گزینه های رایگان شامل استفاده از تالارهای گفتمان سایت های رسانه های اجتماعی و ارسال ایمیل به خبرنامه می باشد. در واقع بهتر است بگوییم دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال را فراموش نکنید.

مرحله 10: از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

محتوای شما با ارزش ترین دارایی شماست، پس حتما از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید! برای وبلاگ شما، این به این معنی است که در صورت خرابی از محتوای خود از نسخه پشتیبان استفاده می کنید. بنابراین نیازی به شروع دوباره ندارید. اگر از پست‌ها، پلاگین‌ها و پیوندهای وابسته نسخه پشتیبان تهیه نکنید، ممکن است کمی طول بکشد تا دوباره همه چیز را به حالت قبل برگردانید.

اگر وقت ندارید به طور منظم از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، میزبان وب شما باید یک جایگزین ارائه دهد.

قیمت طراحی سایت با وردپرس

همانطور که گفتیم وردپرس یک cms  رایگان است البته اگر هزینه خرید دامنه و هاست را در نظر نگیرید. هرچند که یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است اگر شما بخواهید به صورت تخصصی طراحی سایت با وردپرس را انجام دهید بهتر است با یک تیم طراحی سایت با تجربه همکاری کنید.

تعرفه طراحی سایت با وردپرس بستگی به امکاناتی که شما برای سایت خود می خواهید دارد. همچنین یک هزینه طراحی سایت با وردپرس اگر فروشگاهی باشد با شرکتی متفاوت است.

تیم وب داران با سالها تجربه در زمینه طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت بیمه، طراحی سایت املاک و… با cms وردپرس می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

طراحی سایت وردپرسی ارزان 

با توجه به قیمت های طراحی سایت با cms اختصاصی، این نوع از طراحی سایت بسیار ارزان است. در واقع اگر شما آشنایی کمی با طراحی سیات داشته باشید می توانید با پرداخت هزینه هاست و دامین یک سایت برای کسب و کار خود بسازید.

طراحی وب سایت با وردپرس
طراحی وب سایت با وردپرس

تعرفه طراحی سایت با وردپرس

هزینه طراحی وب سایت با وردپرس با توجه به مواردی که در بالا در باره آن توضیح دادیم محاسبه می شود، ولی از مواردی که برروسی هزینه طراحی وب سایت وردپرسی تاثیر گزار است می توان به:

  • انتخاب هاستینگ
  • دامنه ای که انتخاب می شود.
  • قالبی که برای سایت در نظر گرفته و طراحی می شود.
  • سطح حرفه ای بودن محتوای گرافیکی به کار رفته در وب سایت
  • آیا قالب  وب سایت وردپرسی از ابتدای کار بهینه سازی شود یا خیر
سئو سایت وردپرسی
سئو سایت وردپرسی

حال که با صفر تا صد طراحی سایت وردپرسی تا زمان رسیدن به موفقیت با سئو و بهینه سازی آشنا شدید از شما دعوت می کنیم برای داشتن یک وب سایت موفق وردپرسی با کارشناسان تیم وب داران جهت مشاوره سئو  تماس حاصل نمایید.

(02188278745 – 09120532559)

برای سفارش طراحی سایت چند منظوره با وردپرس و طراحی سایت گردشگری با وردپرس کلیک کنید.

طراحی سایت وردپرس با وب داران

پرسش و پاسخ های متداول
طراحی سایت با وردپرس چه مدت زمان می برد؟

با توجه به اینکه شما چه طرحی را برای وب سایت خود انتخاب می کنید و تمایل دارید قالب طراحی شده شما به چه صورتی باشد این مدت زمان از یک هفته تا سه هفته زمان می برد.

هزینه یک سایت وردپرسی چقدر می باشد؟

این هزینه بستگی به سرور و هاستینگ شما، انتخاب نوع دامنه، قالبی که برای وب سایت خود انتخاب می کنید، بهینه سازی داخلی اولیه و موارد دیگر دارد. و می توان هزینه را از 3 میلیون تومان تا 10 میلیون تومان متغیر دانست.

شنیده ام سئو وب سایت وردپرسی سخت است، آیا حقیقت دارد؟

سئو و بهینه سازی وب سایت وردپرسی هم مانند سایر وب سایت هاست و تفاوت چندانی نمی کند، و این سایت های بسیار زیادی هستند که با وردپرس طراحی شده اند و سئو بسیار خوبی دارند.

سیاوش رستمی

سیاوش رستمی موسس، نویسنده و سئو کار وب داران می باشد. بیشتر از 10 سال در زمینه سئو و طراحی سایت مشغول به کار است. و عاشقانه حرفه اش را دوست دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *