برد کرامب چیست ؟ چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

برد-کرامب-(-Bread-Crumb-)-01چیست؟
5/5 - (4 امتیاز)

 

تیم تولید محتوای وب داران ( طراحی سایت تهران ) در این مقاله قصد دارد شما را با مفهوم برد کرامب چیست یا نشانگر صفحات چیست آشنا کند و نحوه کاربرد آن را بررسی کند. اگر می خواهید سئو سایت شما به نحوی عالی انجام شود این مطلب را با فصل های زیر تا انتها بخوانید.

برای دوره آموزشی سئو یا عنوان برد کرامب تا انتها همراه وب داران شوید.

 برد کرامب

نشانگر صفحات ، روشی موثر برای درک بهتر صفحات سایت است. یکی از شیوه های موثر در ایجاد لینک سازی داخلی سایت نیز محسوب می شود.

در واقع برد کرامب را می توان یکی از ابزار کاربردی سئو داخلی سایت به حساب آورد.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام رفتن به خیابان برای انجام کاری ، راه برگشت به خانه را فراموش کرده باشید ، در این صورت شما دو راه دارید.

اول اینکه به وسیله سوال پرسیدن از افراد داخل خیابان ، مسیر خود را پیدا کنید.

راه راحت تر اینکه تلفن همراه خود را بیرون بیاورید و از طریق گوگل مپ به راحتی مسیر خود را پیدا کنید.

برد کرامب هم در سایت مانند گوگل مپ عمل می کند و شما به راحتی می توانید مسیری را که در سایت طی کرده اید را مشاهده کنید.

برد کرامب یعنی چه؟

Bread cramb به معنی تکه های نان می باشد ، ولی از آن به عنوان نشانگر صفحات یاد می کنند.

علت نام گذاری برد کرامب به یک داستان قدیمی به نام هانسل و گرتل باز می گردد که منشا آلمانی دارد.

در یک قسمت از این داستان یک پسر بچه و یک دختر بچه ، برای اینکه در جنگل گم نشوند و بتوانند را برگشت به خانه خود را پیدا کنند ، به کمک تکه های نان مسیرشان را علامت گذاری می کنند تا بتوانند به خانه برگردند.

خواندن این داستان خالی از لطف نیست ، برای خواندن آن به ویکی پدیا مراجعه کنید.

کاربرد نشانگر صفحات چیست ؟

کاربرد برد کرامب

برد کرامب برای سایت های بزرگ و سایت هایی که صفحات زیادی دارند بسبار موثر است و کاربران به راحتی می توانند با استفاده از این قابلیت ، مسیر خود را در سایت پیدا کنند.

برای مثال اگر شما پس از جستجوی یک کلمه وارد یک سایت بزرگ شده اید ، با استفاده از آن می توانید ، متوجه موقعیت خود در این سایت و نسبت به صفحه اصلی آن شوید.

همچنین اگر در یک سایت خاص مشغول وب گردی باشید ، می توانید با استفاده از قابلیت ان و تنها با یک کلیک به چند مرحله عقب تر بازگردید و مسیر خود را گم نکنید.

ولی اگر شما سایت کوچکی دارید که صفحات و دسته بندی زیادی ندارد ، لزومی برای استفاده از نشانگر صفحات نیست.

انواع برد کرامب

انواع برد کرامب

ما سه نوع برد کرامب داریم که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

برد کرامب location یا سلسله مراتب

این نوع برد کرامب جز رایج ترین برد کرامب ها محسوب می شود و اکثر سایت های بزرگ از آن استفاده می کنند. همچنین به کاربر نشان می دهد که برای رسیدن به صفحه مورد نظر چه مسیری را طی کرده است.

برای مثال ما اگر بخواهیم در سایت خود از برد کرامب سلسله مراتب استفاده کنیم ، به این صورت می شود :

وب داران   >   بلاگ   >   آموزشی   >   برد کرامب چیست؟

برد کرامب ویژگی ( Attribute )

معمولا در سایت هایی که به صورت فروشگاه اینترنتی فعالیت می کنند ، کاربرد دارد ، مانند برد کرامب سلسله مراتب ، مسیر را به شما نشان نمی دهد ، ولی در مواقعی کاربرد دارد که شما چند ویژگی از یک محصول را انتخاب کرده باشید.

مثال

صفحه نخست   >   دسته بندی   >   جنسیت   >   پیراهن   >   سایز   >   رنگ

برد کرامب مسیر ( Path )

این برد کرامب کمترین استفاده را در سایت ها دارد و کاربرد آن دقیقا مانند دکمه “back” است و استفاده از آن تقریبا منسوخ شده است.

تاثیر برد کرامب بر سئو سایت

تاثیر برد کرامب بر سئو سایت

هر کاری که در سایت ها انجام شود و رضایت کاربران را در پی داشته باشد ، اصولا روی بهینه سازی سایت هم موثر است. در ادامه به برخی از ویژگی های مثبت برد کرامب اشاره می کنیم.

علاقه گوگل به برد کرامب

همان طور که برد کرامب به کاربران سایت کمک می کند که درک بهتری از اینکه کجای سایت هستند پیدا کنند ، به موتور های جستجو هم کمک می کند که درک بهتری از ساختار سایت شما داشته باشند.

همین امر می تواند موجب بهبود سئو سایت شما شود.

کاهش نرخ بانس ریت سایت

امروزه اکثر بازدید کنندگان از طریق موتورهای جستجو وارد سایت شما می شوند. ممکن است کاربری که از طریق موتور جستجو به مطلب شما دسترسی پیدا کرده است ، از مطلب شما رضایت نداشته باشد.

در این صورت اگر شما در سایت خود از برد کرامب استفاده کرده باشید ، به واسطه این قابلیت به راحتی می تواند به مطالب دیگر سایت شما دسترسی پیدا کند و شاید از بیرون آمدن از سایت شما منصرف شود.

ولی اگر سایت شما این ویژگی را نداشته باشد ، کاربر سریعا از دکمه “back” استفاده می کند و از سایت شما خارج می شود و این امر موجب بانس ریت برای سایت شما می شود.

پس برد کرامب می تواند به کاهش نرخ بانس ریت سایت شما کمک کند.

ارتقای تجربه کاربری

برد کرامب برای کاربرانی که علاقه به وب گردی دارند بسیار مفید است. آن ها به راحتی می توانند مسیر خود را در سایت پیدا کنند و این امر در کل می تواند موجب رضایت کاربران و افزایش سئو سایت شما شود.

کاهش کلیک

کاربران به کمک برد کرامب می توانند با یک کلیک به چند مرحله قبل بازگردند و دیگر نیاز نیست به طور متوالی از دکمه “back” استفاده کنند. این امر می توانند موجب صرفه جویی در زمان کاربران شود ، مخصوصا کاربرانی که اینترنت پر سرعت ندارند ، این امر موجب رضایت کاربران می شود.

چگونه از برد کرامب در سایت خود استفاده کنیم

چگونه از برد کرامب در سایت خود استفاده کنیم

سایت هایی که از سیستم مدریت محتوای وردپرس استفاده می کنند ، به راحتی می توانند با استفاده از افزونه Yoast ، برد کرامب را برای سایت خود فعال کنند ولی اگر از وردپرس استفاده نمی کنید و امکان فعال کردن برد کرامب را به این صورت ندارید ، باید کد مورد نظر را در function.php قالب خود قرار دهید.

کد برای وردپرس :

[jv_quote style=”default” width=”0”][/jv_quote]

سخن آخر

اگر سایت بزرگی دارید که صفحه های زیادی دارد ، حتما از قابلیت برد کرامب در آن استفاده کنید.

شما با استفاده از برد کرامب می توانید نرخ Dwell time سایت خود را به واسطه رضایت کاربران و همچنین محتوای کاربر پسند ، افزایش دهید.

شاید هانسل و گرتل به کمک تکه های نان نتوانستند مسیر خود را پیدا کنند ، اما شما با استفاده از آن اجازه ندهید کاربران سایت شما مسیر خود را گم کنند.

پرسش و پاسخ متداول

برد کرامب یا نشانگر صفحات چیست؟

نشانگر صفحات ، روشی موثر برای درک بهتر صفحات سایت است. یکی از شیوه های موثر در ایجاد لینک سازی داخلی سایت نیز محسوب می شود.

چگونه از برد کرامب در سایت خود استفاده کنیم ؟

سایت هایی که از سیستم مدریت محتوای وردپرس استفاده می کنند ، به راحتی می توانند با استفاده از افزونه Yoast ، برد کرامب را برای سایت خود فعال کنند. اگر از وردپرس استفاده نمی کنید و امکان فعال کردن برد کرامب را به این صورت ندارید ، باید کد مورد نظر را در function.php قالب خود قرار دهید.

 

سیاوش رستمی

سیاوش رستمی موسس، نویسنده و سئو کار وب داران می باشد. بیشتر از 10 سال در زمینه سئو و طراحی سایت مشغول به کار است. و عاشقانه حرفه اش را دوست دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *