نحوه اتصال دامنه به هاست

4.9/5 - (8 امتیاز)

اگر نام دامنه و هاست را به طور جداگانه از دو شرکت مختلف خریداری کرده اید، در اینجا دو راه نحوه اتصال دامنه به هاست را به شما نشان خواهیم داد.

اکثرا هاست و دامنه را از یک شرک خریداری می کنند و ما توصیه می کنیم که نام دامنه و هاست را از دو شرکت مختلف خریداری کنید. چند دلیل برای انجام این کار وجود دارد، یکی از دلایل آن این است که اکثر ثبت کنندگان دامنه در ارائه میزبانی وب با کیفیت خوب عمل نمی کنند و برعکس نیز وجود دارد، اکثر شرکت های هاستینگ برای خرید نام دامنه خوب نیستند. ، اگر هر دو را از یک شرکت خریداری کنید، در واقع با آن شرکت های میزبانی گیر می کنید.

اگر نام دامنه را از یک شرکت معتبر خریداری کرده اید، ممکن است هرگز نیازی به تغییر شرکت ثبت دامنه خود نداشته باشید. اما، اغلب نیاز به تغییر شرکت میزبانی وب دارد، ممکن است دلایل مختلفی برای انجام این کار وجود داشته باشد، شاید اگر از خدمات هاست راضی نیستید یا ممکن است به دلیل افزایش قیمت های تمدید باشد. تغییر شرکت میزبان آسان تر است، اما کمی دشوار است و انتقال به یک ثبت کننده دیگر زمان می برد و ممکن است گاهی اوقات برای شما نیز هزینه داشته باشد.

در مقاله نحوه اتصال دامنه به هاست خواهیم گفت از:

بنابراین اگر نام دامنه و میزبانی وب را نیز از دو شرکت مختلف خریداری کرده اید، باید آنها را برای میزبانی وبلاگ یا وب سایت خود متصل کنید. این بسیار آسان است و اتصال هر دو بیش از 5 دقیقه طول نخواهد کشید.

در واقع دو راه وجود دارد که می توانید نام دامنه خود را به هاست متصل کنید. یا می توانید این کار را با به روز رسانی A Record در DNS دامنه انجام دهید یا فقط می توانید سرور نام میزبان را در ثبت دامنه خود به روز کنید. هر دو روش را گام به گام برای شما توضیح خواهیم داد، هر دو فرآیند ساده و آسان هستند، شما می توانید هر یک از روش هایی که با آن راحت هستید را دنبال کنید.

روش 1: با به روز رسانی رکورد A (DNS)

  1. ابتدا باید وارد حساب cPanel خود شوید تا آدرس IP هاست خود را پیدا کنید. یا می توانید مستقیماً به حساب سی پنل خود وارد شوید.

به حساب میزبانی خود وارد شوید و سپس روی “ورود cPanel” کلیک کنید.

آدرس IP میزبان خود را در کادر سمت راست پیدا خواهید کرد، باید آدرس IP داده شده در آنجا را کپی کنید.

      1. اکنون باید آدرس IP را در A Record DNS دامنه خود به روز کنید.

به حساب  دامنه خود وارد شوید، نام دامنه خود را در صفحه «محصولات من» خواهید دید، باید روی دکمه DNS داده شده در آنجا کلیک کنید.

در صفحه بعد، سوابق DNS نام دامنه خود را مشاهده می کنید، روی نماد ویرایش کلیک کنید تا رکورد A نام دامنه خود را ویرایش نمائید.

آدرس IP را که از هاست کپی کرده اید وارد کنید و دکمه “ذخیره” را بزنید.

تمام شد، حالا شما نام دامنه خود را به هاست خود متصل کرده اید، باید مدتی صبر کنید تا DNS به درستی پخش شود، ممکن است چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. پس از اتصال، می توانید وبلاگ یا وب سایت خود را میزبانی کنید. همچنین، توجه داشته باشید که اگر ایمیل ها را با میزبان خود یا جای دیگری میزبانی می کنید، باید MX Records ارائه شده توسط هاست یا ارائه دهنده خدمات ایمیل خود را نیز به روز کنید.

روش 2: با تغییر نام سرورها

هنگامی که با هر شرکت میزبانی وب ثبت نام و برنامه های میزبانی آنها را خریداری کردید، یک ایمیل از شرکت با تمام جزئیات در مورد میزبانی خود دریافت خواهید کرد. جزئیات همچنین شامل سوابق “سرورهای نام” است. شما باید سرورهای نام را کپی کنید و آن را با شرکت خرید دامنه خود به روز نمائید.

  • به حساب دامنه خود وارد شوید، نام دامنه خود را در صفحه «محصولات من» خواهید دید، باید روی دکمه DNS داده شده در آنجا کلیک کنید.
  • در صفحه بعد کمی به پایین اسکرول کنید، Nameserver پیش‌فرض را مشاهده خواهید کرد، باید روی دکمه Change کلیک کنید تا سرورهای نام را تغییر دهید.
  • در صفحه بعد روی Enter my own nameserver کلیک کنید، سپس در صفحه بعد هر دو nameserver خود را وارد کرده و دکمه save را بزنید.

شما نام دامنه خود را با هاست خود متصل نکرده اید. مجدداً باید مدتی صبر کنید تا سوابق به روز شوند و سپس می توانید وبلاگ یا وب سایت خود را میزبانی کنید. توجه داشته باشید که با این روش، DNS توسط میزبان وب شما مدیریت می شود، بنابراین اگر از یک ارائه دهنده خدمات ایمیل شخص ثالث استفاده می کنید، باید MX Records ارائه شده توسط ارائه دهنده خدمات ایمیل خود را در DNS میزبانی خود به روز کنید.

چگونه بررسی کنیم که آیا نام دامنه و هاست متصل هستند؟

پس از اتصال دامنه و هاست، باید مدتی صبر کنید تا رکوردهای DNS به درستی منتشر شوند. ممکن است چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. اگر می خواهید بدانید که چگونه می توانید بررسی کنید که آیا نام دامنه و میزبانی متصل هستند، یک ابزار آنلاین ساده وجود دارد. با کمک این ابزار می توانید به راحتی بررسی کنید که آیا نام دامنه و هاست شما متصل است یا خیر.

  • به whatsmydns.net بروید و نام دامنه خود را وارد کنید.
  • اگر از روش شماره 1 استفاده کرده اید، یعنی رکورد A را به روز کرده اید، “A” را از منوی بازشو انتخاب کنید، یا اگر از روش شماره 2 استفاده کرده اید، یعنی سرورهای نام را تغییر داده اید، “NS” را از منوی کشویی انتخاب کنید و سپس روی “جستجو” کلیک کنید. “.
  • اگر رکوردها در سطح جهانی منتشر شوند، رکوردهای مربوطه را در کنار نام کشور در زیر مشاهده خواهید کرد. سوابق خالی یا قدیمی را برای کشوری که رکوردها هنوز در آن منتشر نشده اند نشان می دهد، بنابراین ممکن است همچنان نیاز به صبر داشته باشید.

جمع بندی نحوه اتصال دامنه به هاست

یکی از مهم ترین مراحل طراحی سایت خرید هاست مناسب و همچنین خرید دامنه مناسب است ، هاست اساس و زیر ساخت سایت شما به حساب می آید و همین طور سرعت سایت شما تا حد زیادی به هاست وابسته است ، پس باید در خرید آن دقت کنید ، اگر در این زمینه اطلاعات کافی را ندارید به شما پیشنهاد می کنم که حتما مقاله ویژگی های یک هاست خوب چیست را مطالعه کنید ، و همچنین انتخاب دامنه مناسب هم یکی از مهم ترین مراحل طراحی سایت به شمار می رود ، انتخاب نام مناسب و کاربر پسند برای دامنه می تواند روی سئو سایت شما تاثیر زیادی داشته باشد ، در این زمینه هم پیشنهاد می کنم برای اطلاعات بیشتر مقاله نکات اساسی برای انتخاب دامنه مناسب را مطالعه کنید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

پرسش و پاسخ متداول

چرا خرید نام دامنه و هاست از دو شرکت مختلف توصیه می شود؟

اغلب نیازی نیست ولی گاهی اوقات تغییر ثبت کننده دامنه نیز آسان نیست. اما، اغلب نیاز به تغییر شرکت میزبانی وب دارید. در صورت نیاز می توانید به راحتی شرکت میزبان را تغییر دهید و به همین دلیل است که خرید نام دامنه و هاست از شرکت های مختلف توصیه می شود.

اتصال نام دامنه و هاست چقدر طول می کشد؟

اتصال نام دامنه و میزبانی شما بیش از 5 دقیقه طول نمی کشد. اما، توجه داشته باشید که انتشار صحیح رکوردها کمی زمان می برد. معمولاً در چند دقیقه منتشر می شود اما می تواند تا 24 ساعت طول بکشد، همه اینها به ثبت کننده دامنه شما بستگی دارد، بنابراین باید منتظر بمانید و بعد از مدتی دوباره بررسی کنید.

سیاوش رستمی

سیاوش رستمی موسس، نویسنده و سئو کار وب داران می باشد. بیشتر از 10 سال در زمینه سئو و طراحی سایت مشغول به کار است. و عاشقانه حرفه اش را دوست دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *