چه زمانی باید فرآیند سئو را شروع کنیم؟

چه زمانی باید فرآیند سئو را شروع کنیم

یکی از پرسش‌های رایج که در هنگام شروع یک کمپین بازاریابی برای یک وبسایت مطرح می‌شود، این است که “چه زمانی باید فرآیند سئو را شروع کنیم؟” این سؤال بسیار حائز اهمیت است و باید در نظر گرفته شود تا تصمیم بهتری برای شما و کسب و کارتان اتخاذ شود. برای بیشتر کسب و کارها، شروع هر چه زودتر فرآیند بهینه‌سازی منطقی است.

چه زمانی باید فرآیند سئو را شروع کنیم؟

بهتر است هر چه سریعتر بهینه‌سازی سایت و سئو را شروع کنید تا بهبود رتبه خود را در گوگل سریعتر مشاهده نمایید. قبل از اینکه بتوانید برای کلمات کلیدی رقابتی رتبه بالا بگیرید، شما نیاز دارید که گوگل برای دامنه‌ی شما اعتماد کسب کند. این فرآیند ایجاد اعتماد به دامنه، زمانی طولانی می‌برد و این امر به واقع مفید است. زیرا از نمایش وبسایت‌هایی که از تاکتیک‌های نامناسب استفاده می‌کنند و به عنوان هرزنامه در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند، جلوگیری می‌کند. فرایند شناختن شدن سایت شما برای گوگل و ایجاد اعتماد برای آن زمان بر است. به همین دلیل فرآیند سئو بین 4 تا 12 ماه طول می کشد تا تاثیر محسوسی در رتبه بندی کلمات کلیدی شما درک شود.

شما می توانید برای مشاوره سئو سایت با کارشناسان وب داران تماس بگیرید.

شروع فرآیند سئو

برای برخی کلمات کلیدی که در یک منطقه جغرافیایی رقابت می‌کنند، این مدت زمان ممکن است حتی بیشتر باشد. با شروع بهینه‌سازی وبسایت شما و ایجاد سیگنال‌های اعتمادسازی برای گوگل ، می‌توانیم رتبه‌بندی شما را بهبود بخشیم.

یکی از عوامل اساسی در کسب رتبه بالا در گوگل، دریافت لینک از وبسایت‌هایی است که گوگل به آن‌ها اعتماد دارد. فرآیند به‌دست آوردن لینک‌های مناسب از سایت های مورد اعتماد گوگل و دارای اعتبار بالا، آسان نیست و زمان زیادی می‌برد. زمانی که یک لینک ساخته می‌شود، معمولاً ۱۰ تا ۱۲ هفته طول می‌کشد تا تأثیری در رتبه‌بندی داشته باشد. این به نفع گوگل است زیرا به بهبود کیفیت نتایج جستجوی خود کمک می‌کند.

بنابراین، اگر هدف شما رتبه‌بندی سریع است و در حالی که رقبای شما از شما جلوتر هستند، هر چه سریعتر سئو را شروع کنید، زودتر شاهد بهبود رتبه خود خواهید بود. قبل از اینکه بتوانید برای کلمات کلیدی رقابتی رتبه بالا بگیرید، اعتماد گوگل به دامنه شما ضروری است. ایجاد اعتماد برای یک دامنه زمان می‌برد و نمی‌توان به سرعت آن را انجام داد. این واقعاً خوب است، زیرا به جلوگیری از نمایش وبسایت‌هایی که از تاکتیک‌های نامناسب استفاده می‌کنند در نتایج جستجوی گوگل کمک می‌کند.

اگر می خواهید با نام دامنه خود ادامه دهید پس بهتر است سئو را شروع کنید.

آیا قصد دارید نام دامنه خود را حفظ کنید؟ اگر پاسخ شما بله باشد، بهتر است هر چه سریعتر با بهینه‌سازی سئو شروع کنید.

در بیشتر مواقع، اگر از همان نام دامنه استفاده می‌کنید که 95٪ اوقات پاسخ بله خواهد بود و بهتر است هر چه سریعتر با بهینه‌سازی سئو شروع کنید. در حالی که طراحی یک وبسایت نقش مهمی در تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتریان و موارد فروش دارد، اما این طراحی تأثیر زیادی بر بسیاری از تلاش‌های سئو خارج از صفحه ندارد. این بدان معنی است که می‌توانیم به بهینه‌سازی وبسایت فعلی شما بپردازیم.

شروع سئوی خارجی

در زمینه سئو، دو نوع سئو وجود دارد: سئو داخل صفحه و سئو خارج صفحه. سئو داخل صفحه به بهینه‌سازی کدهای HTML و محتوای سایت شما اشاره دارد. سئو خارج صفحه به تمام اقداماتی اشاره دارد که خارج از واقعیت وبسایت در حال بهینه‌سازی انجام می‌شود. بیشتر زمانی که هر ماه را برای بهینه‌سازی یک وبسایت صرف می‌کنیم، به سئو خارج صفحه اختصاص دارد و این به کد نویسی HTML وبسایت ارتباطی ندارد. در حالی که بیشتر افراد فقط به ساخت لینک برای بهینه‌سازی سئو خارج صفحه فکر می‌کنند، در واقع بسیاری از موارد دیگر نیز در کمپین‌های سئو هوشمند درگیر هستند. فرآیند سئو خارج صفحه شامل بسیاری از موارد زیر است:

– ساخت و رسیدگی به ارجاعات (Citation building و Citation cleanup)
– تجزیه و تحلیل پروفایل گوگل (Google profile analysis)
– تجزیه و تحلیل پروفایل لینک (Link profile analysis)
– تجزیه و تحلیل آمار گوگل (Google analytics analysis)
– تجزیه و تحلیل کنسول جستجو (Search console analysis)
– تحقیق درباره کلمات کلیدی (Keyword research)
– ساخت لینک (Link building)
– پیگیری با نفوذگران (Influencer outreach)
– پایش لینک (Link monitoring)
– ارسال فایل Disavow
– تجزیه و تحلیل لینک رقبا (Competitor link analysis)
– تجزیه و تحلیل محتوای رقبا (Competitor content analysis)

اگر در حال تغییر دامنه هستید برای سئو کمی صبر کنید.

اگر در حال تغییر دامنه هستید یا قصد دارید روی یک دامنه جدید شروع کنید، باید تا زمانی که دامنه جدید خریداری شود، صبر کنید. برخی از مشتریان ما به دلیل استفاده از روش‌های نادرست سئو، دامنه‌های خود را آسیب زده اند و بهتر است که با یک دامنه جدید شروع کنند. اگر در این وضعیت هستید، باید تا زمان راه‌اندازی وب‌سایت جدید، صبر کنید و سپس به سئو آن بپردازید.

البته، در برخی موارد خاص ممکن است منطقی باشد که فرآیند سئو را آغاز کنید، به ویژه اگر نیاز به تمیز کردن لینک‌های نادرست، ردیابی لینک‌ها و حل مشکلات هماهنگی اطلاعات تماس (NAP) وجود داشته باشد. با این حال، در اکثر موارد، ترجیح می‌دهیم تا پس از راه‌اندازی دامنه جدید، سئو را آغاز کنیم. به طور مشابه، اگر این یک وب‌سایت جدید است که روی یک دامنه جدید راه‌اندازی می‌شود، باید منتظر بمانید تا طراحی وبسایت شروع شود و بعد سئو آغاز گردد.

سوالات متداول

1. سئو چه زمانی باید انجام شود؟
علاوه بر این، سئو باید در طول فرآیند طراحی وب شروع شود تا نتایج را تسریع کند. در ماه اول سئو اغلب هیچ کاری در وب سایت انجام نمی شود. بیشتر یا تمام زمان صرف شده برای سئو شامل کشف، تجزیه و تحلیل، استراتژی و برنامه ریزی است.
2.چرا افراد در سئو شکست می خورند؟

شما روی مسائل فنی تمرکز نمی کنید
یک طرح سئو قوی طرحی است که تمام عناصر سئو را در بر بگیرد. اگر یکی از این موارد را نادیده بگیرید، ممکن است برنامه شما نتواند پتانسیل خود را ارائه دهد. به عنوان مثال، شاید شما از کلمات کلیدی مناسب، از جمله تصاویر و سایر رسانه های چند رسانه ای هوشمندانه استفاده نمی کنید و محتوای قوی منتشر نمی کنید.

سیاوش رستمی

سیاوش رستمی موسس، نویسنده و سئو کار وب داران می باشد. بیشتر از 10 سال در زمینه سئو و طراحی سایت مشغول به کار است. و عاشقانه حرفه اش را دوست دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *